
Традиційно, у січні-березні вчителі, що атестуються, діляться власним досвідом із колегами по роботі. У ході чергової атестації вчитель зарубіжної літератури НВК “СЗШ№2-гімназія” Дорошенко Тамара Зиновіївна провела нетрадиційний урок, демонструючи інноваційні технології, використовуючи різні методи та прийоми навчання.
Так, на уроці зарубіжної літератури в 9-А класі, розкриваючи тему “Багатогранність образу Гобсека”, використала технологію “Творча майстерня” вчителя Миколаївського класичного ліцею Морозової В.Б. і побудувала “урок-майстерню” за схемою : “Індукція”, “Самоконструкція”, “Соціалізація”, “Афішування”, “Розрив”, “Рефлексія”.
Учні одержали випереджальне завдання – зібрати матеріали до образу Гобсека. Робота проводилася у трьох групах, щоб розкрити різні грані образу лихваря як соціального типу і філософа (І група – поведінку і дії героя; ІІ група – спілкування і його оточення; ІІІ група – роздуми про світ і себе(філософія).
Працюючи над завданням, школярі продемонстрували злагоджену роботу у групах, глибокі знання змісту твору “Гобсек”, наводили цитати, аналізували художній образ, будували логічні схеми, робили висновки тощо.
Перегляд фрагменту з кінофільму “Гобсек”, який супроводжувався читанням уривку з тексту повісті, дав можливість учням по-новому подивитись на образ лихваря, глибше зрозуміти його сутність і оцінити як його соціальний тип і реалістичний образ.
Питання про можливість існування “гобсеків” в наш час спонукало учнів замислитись над проблемами сьогодення і своїм місцем у суспільстві, вибором у майбутньому.
Продовженням даного питання стало домашнє завдання: змоделювати образ сучасного Гобсека та скласти схему до нього; усно розкрити своє ставлення до цього образу.
{gallery}/00001/04.15{/gallery}